İçeriğe geç

Site Yönetim Kurulu Kararı Nasıl Alınır

Site yönetim kurulu karar alabilir mi?

Yapı yönetiminde karar alabilmek için apartman sahipleri yılda en az bir kez bir araya gelmelidir. Yapı yöneticisi, apartman sahiplerine yapı yönetimi toplantısı için tarih bildirimi göndermelidir.

Yönetim kurulu kararları nasıl alınır?

Tüzükte başka türlü hüküm bulunmadığı takdirde, Yönetim Kurulu kararları toplantıda hazır bulunan üyelerin çoğunluğu ile alınır (TTK m.390/1). Yönetim Kurulu toplantılarında her üyenin bir oy hakkı vardır.

Kat malikleri kurulu kararı nasıl tebliğ edilir?

Kat mülkiyeti kat malikleri toplantısında alınan kararlar, kat mülkiyeti toplantılarına katılmayan diğer kat maliklerine bildirilir. Yönetici, kat mülkiyeti kat malikleri toplantısına katılmayan kat maliklerine kararı imzalatma veya taahhütlü mektupla bildirme hakkına sahiptir.

Site yönetimi geçmişe yönelik karar alabilir mi?

Geçmişte genel kurul kararı alınmamışsa, haciz mümkün değildir. Yani genel kurul bugün toplanıp geriye dönük kararlar alamaz. Ancak, geçmişte daireye harcama yapılmışsa ve geçerli belgeler (fatura fişleri vb.) mevcutsa, haciz mahkeme kararıyla gerçekleştirilir.

Site yönetim kararı kaç kişi ile alınır?

Madde 30 – Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayı ve pay bakımından yarıdan bir fazlasının katılmasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. (Değişik ikinci fıkra: -5711/15 md.) Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle ilk toplantı yapılamazsa, ikinci toplantı en geç onbeş gün sonra yapılır.

Bina yönetim kararı nasıl alınır?

Maddeye göre, kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayısı ve payları esas alınarak kat maliklerinin yarıdan fazlasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. İlk toplantı yeter sayısı sağlanamadığı için yapılamazsa, ikinci toplantı en geç on beş gün sonra yapılır.

Yönetim kurulu kararları noter onaylı olmak zorunda mı?

Yönetim kurulu kararlarının, izleyen hesap döneminin ilk ayının sonuna kadar notere verilmesi ve son tutanağın altına “Denetlenmiştir” ibaresi ve mühür ve imza ile noterce onaylanması zorunludur.

Yönetim kurulu kararı kaç kişi ile alınır?

6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 330. maddesinde, esas sözleşmede aksi öngörülmediği takdirde, yönetim kurulunun karar alabilmesi için üyelerin en az yarısının hazır bulunması gerektiği ve kararların hazır bulunan üyelerin çoğunluğu ile alınacağı hükme bağlanmıştır.

Yönetim kurulu karar defteri nereden alınır?

Nereden satın alınır? Konut karar defterleri için herhangi bir format gerekliliği yoktur. Bu nedenle sıradan bir defter satın alıp noter tasdik ettirmek yeterlidir.

Site yönetimine yapılan tebligat geçerli mi?

Bildirim kesinlikle geçersizdir. Site yöneticileri, komşular vb. bildirim alamazlar.

Site yönetimi nasıl mahkemeye verilir?

Site yöneticisi atanması davası nedir ve nasıl açılır? Birkaç apartman sahibinin bir araya gelmesi veya bir kişinin dilekçe yazıp Sulh Hukuk Mahkemesi’ne uzlaşma başvurusunda bulunması yeterlidir. Davayı tek bir kişi açarsa, hakim davalı listesine diğer apartman sahiplerini de ekler.

Apartman yönetimi hangi kararları alabilir?

Yapının tapuya tescili veya mülkiyetinin bölünmesi, bölünen kısmın başkasına devredilmesi veya yapının dış duvarlarının, çatısının veya dam örtüsünün reklam amaçlı kiraya verilmesi gibi önemli idari hususlar, kat maliklerinin tamamının oybirliği ile alması gereken kararlardır.

Site yönetimi tek başına karar alabilir mi?

Apartman yöneticisi, yönetici olarak seçilen kişiyi diğer apartman maliklerinin patronu haline getirecek kararlar alamaz. Apartman yöneticisi, apartman malikleri kurulu adına ve yalnızca onun onayladığı sınırlar içinde hareket edebileceğini unutmamalıdır.

Site yönetimine gelen cezayı kim öder?

Yönetici, açılan davayı tüm apartman maliklerine ve blok veya apartman binasının temsilci meclisine duyurur. Kurulun kararı bozulursa, ilgili yasal masraflar genel masraflardan karşılanır.

Kat malikleri kurulu kararının iptalini kimler isteyebilir?

“Kat malikleri kurulunun kararına katılmayan veya kat malikleri kurulu kararına karşı çıkan her kat maliki, bu kararların kanuna, yönetim planına ve hakkaniyete aykırı olduğu gerekçesiyle idari kararın iptali için sulh hukuk mahkemesine dava açabilir.”

Site yönetim kuruluna dava açılabilir mi?

T. 4.10.

Site yönetimini görevden almak için ne yapmak gerekir?

Yöneticinin görevden alınması talebi, kat malikleri derneğine yapılmalıdır. Kurul bu talebi reddederse, hakim söz konusu yöneticinin görevden alınmasına karar vermelidir. Toplu inşaat için yönetim planında aksi belirtilmediği sürece, yöneticinin görev süresi iki yıldır.

Kat Mülkiyeti Kanunu 33. madde nedir?

Bu bağlamda her kat maliki KMK.m.33 kapsamında kendisi dava açma hakkına sahiptir. Bunun için diğer kat maliklerinin rızası aranmaz. Konunun yetkili ve görevli mahkeme açısından incelenmesinde Kat Mülkiyeti Kanunu’nun Ek Madde 1 ve Madde 33 hükümleri ön plana çıkmaktadır.

Yönetim kurulu kararı nasıl iptal edilir?

Genel Kurul’un hukuka aykırı kararının iptali talebi, hissedarlar, Yönetim Kurulu veya Yönetim Kurulu üyelerinden herhangi biri tarafından yapılabilir. İptal davası, Genel Kurul kararının alınmasından itibaren üç ay içinde şirketin kayıtlı bulunduğu yerdeki Asliye Ticaret Mahkemesi’nde açılabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir